- Nasze pomysły i dziesięcioletnia praca na terenie województwa lubuskiego zdobyły uznanie regionalnej i lokalnej administracji. Projekt FAM przez wiele lat uzyskiwał Honorowy Patronat Wojewody Lubuskiego, Marszałka Województwa Lubuskiego, Przewodniczącej Rady Miasta, Prezydenta Miasta Gorzowa Wlkp. i Lubuskiego Kuratora Oświaty.
- Od 2004r przeprowadziliśmy ponad 4000 prelekcji promujących wolontariat i FAM w 67 szkołach gimnazjalnych, zespołach szkół i na uczelniach północnej części naszego województwa;
- W tym okresie zarejestrowało się w Fabryce 2246 gimnazjalistów ze szkół z 23 gmin północnej części naszego województwa i 937 z Gorzowa Wlkp. Każdy z nich otrzymał identyfikator FAM;
- 220 studentów gorzowskich uczelni wspierało budowę i działalność Fabryki odrabiając w Gorzowskim Stowarzyszeniu Studentów „GieSS” praktyki lub staże.
- Głównym źródłem finansowania FAM jest Mecenat. Zaufały nam 117 Firmy obejmując Mecenatem nasze działania.
- Dzięki temu wsparciu budżet jednej akcji to średnio ok. 5 000 zł.
- Fabryka połączyła we wspólnym działaniu 8 organizacji pozarządowych. Bardzo duży nacisk kładziemy na promocję naszych akcji. Współpracujemy z ponad 40 lokalnymi mediami, działającymi w północnej części województwa lubuskiego.
- Od 2011r Partnerem Magazynów Św. Mikołaja jest Radio Eska.
- Marka, logo i działalność Fabryki Aktywności Młodych jest pozytywnie rozpoznawana w naszym regionie, co pozwala na efektywne działanie i uzyskiwanie dobrych wyników.
- „Magazyny Świętego Mikołaja” stały się największą lokalną akcją w Polsce. Trwają ponad miesiąc i zapraszają do wspólnej zabawy w pomaganie młodych wolontariuszy, społeczność lokalną, instytucje i firmy. Podczas dziesięciu edycji zebraliśmy ok. 230 000 zabawek, 9,2 tony żywności i tonę słodyczy. Pomocnicy Świętego Mikołaja zrobili i dostarczyli w Wigilię 15 600 paczek dla dzieci i ponad 1 150 paczek żywnościowych dla ich rodzin.
- Największą akcją, jaką udało nam się zorganizować były Magazyny Św. Mikołaja w 2008r. - 1400 wolontariuszy z 18 gmin otworzyło 21 „Magazynów Św. Mikołaja” i obdarowało w Wigilię prezentami 3125 dzieci.
- Podczas 8 edycji 3160 dzieci skorzystało z „Mikołajowego Centrum Pocztowego” wrzucając do naszych skrzynek listy do Świętego Mikołaja. Odpisano na ponad 1600 listów.
- „Lubuskie Kopalnie Czekolady” to prawdopodobnie najsłodsza akcja w Polsce. Podczas 8 edycji zebraliśmy 14 000 czekolad i ok. tonę wszelakich słodkości. Takie złoża pozwoliły nam na zorganizowanie 42 „Balów Czekoladowych”, na które zaprosiliśmy 1 820 dzieci z rodzin o trudnej sytuacji materialnej.
- W 2010 r. podczas Kopalni Czekolady zebraliśmy i zawieźliśmy 1000 czekolad i busa innych darów dla 2-krotnie zalanej w tamtym roku Gminy Połaniec. Miło i słodko zaskoczyliśmy włodarzy i mieszkańców Połańca, ponieważ zazwyczaj z całej Polski przysyłano koce, których w pewnym momencie nie mieli gdzie składować- ich liczba przekroczyła 10.000
- Festyny dla dzieci i happeningi to nasz żywioł. Trudno by je zliczyć, ale było ich bardzo dużo.
- Co roku 1 czerwca odpalamy „Latającą Wytwórnię Waty Cukrowej” rozdając dzieciakom w ich święto 4000 wat cukrowych. Nasza Wytwórnia wspiera również działalność Miasteczka Aktywności Młodych. Z faktur zakupu patyczków do waty cukrowej wynika że nasi wolontariusze wykręcili i rozdali na różnych imprezach w ciągu 7 lat ponad 60 000 wat cukrowych.
- Od 6 lat mierzymy „Aktywność w Wydychanym Powietrzu” u mieszkańców miast północnej części Polski, nawet u policjantów.
- Fabryka Dobra to dobry pomysł na aktywizację dzieci. Przez pięć lat 3200 przedszkolaków z Gorzowa i okolic odwiedziło nasza Fabrykę dowiadując się ciekawych rzeczy o pomaganiu innym.
- Od pięciu lat nasz pociąg do aktywności zatrzymuje się na Przystanku Woodstock. Naszym największym przedsięwzięciem na tej imprezie było skonstruowanie w 2009r najdłuższego pociągu do aktywności. Składał się on z pięknej FAM-ującej na zdjęciu lokomotywy i 15 wagonów o długości 2m każdy. By mógł jeździć po woodstokowej imprezie potrzeba było 32 silnych chłopów.
- Również od pięciu lat działa nasze Miasteczko Aktywności Młodych, które promowało wolontariat młodzieżowy na 28 największych imprezach w województwie lubuskim.
- Największym hitem Miasteczka są Banery Aktywności Społecznej, na których podpisało się łącznie ok. 120 000 Lubuszan i nie tylko
- Najdłuższy baner miał 20 m długości i 1.5 m wysokości. Postawiliśmy go na Woodstocku 2013 i podpisało się na nim ok. 10 000 osób
Akademia Aktywności Młodych od 2009 roku nagradza „Serduchami” najlepszych Animatorów Aktywności Młodych i Wolontariuszy w naszym województwie. W dobre ręce oddaliśmy do tej pory 34 „Serducha”.
Już ruszyła produkcja 160 „Serduch”, którymi jesienią obdarujemy 80 Wolontariuszy i Animatorów w całej Polsce w IV edycji Konkursu „Poszukiwany Poszukiwana”.
Pierwszym Profesorem naszej
Akademii został sam
Jurek Owsiak
Od 2010 roku wszystkie nasze działania rejestrowane są przez małą, ale własną młodzieżową, obywatelską telewizję
FAM TV
W ciągu 11 lat naszej działalności kilkaset osób włożyło swoją cegiełkę w budowę Fabryki Aktywności Młodych.
DZIĘKI WIELKIE!!!!!!